Klachtenopvang Bravis ziekenhuis

De klachtenfunctionaris van het Patiënten Service Bureau neemt uw klacht in behandeling, maar kan u ook een luisterend oor bieden zonder dat u verdere stappen wenst te nemen. De klachtenfunctionaris heeft een geheimhoudingsplicht en mag geen informatie opvragen of aan anderen geven zonder uw toestemming.

U kunt het Patiënten Service Bureau bereiken op werkdagen. Bekijk hier de telefoonnummers en routes . U kunt ook gebruikmaken van het formulier op de contactpagina

Klachtenopvang Bravis ziekenhuis

Klachtenbemiddeling en advies

U kunt schriftelijk, telefonisch, digitaal of persoonlijk contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris werkt onpartijdig. 
Samen met u bespreekt de klachtenfunctionaris uw klacht en de eventuele mogelijkheden in klachtenopvang. Desgewenst bemiddelt de klachtenfunctionaris tussen u en (de leidinggevende van) betrokken hulpverlener(s) op wie de klacht betrekking heeft (hebben) .

Klachtencommissie

Heeft de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet het gewenste resultaat en wenst u een oordeel over uw klacht? Dan is de volgende stap dat u uw klacht schriftelijk voorlegt aan de klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat uit interne en externe leden onder leiding van een onafhankelijke voorzitter en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. De klachtencommissie onderzoekt uw klacht volgens een vaste procedure. Een van de stappen is een hoorzitting waarvoor u en de aangeklaagde Bravis medewerker(s) worden uitgenodigd om toelichting te geven en vragen te beantwoorden. Uiteindelijk bepaalt de klachtencommissie of zij uw klacht gegrond of ongegrond vinden. De commissie stelt u, de Raad van Bestuur en de (leidinggevende van) betrokken zorgverleners(s) schriftelijk op de hoogte van haar oordeel. U kunt de klachtencommissie bereiken via de klachtenfunctionaris.

Onderzoek door anderen

Over sommige klachten oordeelt de klachtencommissie niet. Bijvoorbeeld als u naast behandeling van uw klacht ook een schadevergoeding wilt. Of als uw klacht gaat over uw ziekenhuisrekening. De klachtenfunctionaris informeert u dan over eventuele vervolstappen om uw klacht te laten onderzoeken. 

Geschillencommissie ziekenhuizen

Als de reactie van het Bravis ziekenhuis op uw klacht u niet tevreden stelt, kunt u desgewenst uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Ziekenhuizen. Het Bravis ziekenhuis is daarbij aangesloten. Zie voor meer informatie de website Ziekenhuizen - De Geschillencommissie Zorg

Meer informatie vindt u in de klachtenregeling voor patiënten: 'U bent niet tevreden over de zorg. Wat nu?'