
Ondanks spraak- of gehoorbeperking zelf contact opnemen met Bravis via Tolkcontact
Vanaf vandaag bieden wij Tolkcontact aan. Met deze dienst kunnen patiënten die doof of slechthorend zijn of een spraakbeperking hebben zelf telefonisch contact opnemen met het Bravis ziekenhuis. Een tolk voert namens hen het gesprek en vertaalt het gesprek naar tekst of gebarentaal. Alle gesprekken zijn vertrouwelijk. De service is gratis. Via www.bravis.nl/contact kunt u een gesprek starten met Tolkcontact.

Waarom tolkcontact?
We vinden inclusiviteit belangrijk. Dus dat patiënten, ondanks een beperking, zelf contact kunnen opnemen met het Bravis ziekenhuis. Ook de logopedisten in ons ziekenhuis zijn blij met de mogelijkheid om Tolkcontact in te zetten. Annemarie Bierbooms, logopediste: “Nu zijn onze patiënten vaak afhankelijk van vrienden of familie als ze het Bravis ziekenhuis willen bellen. Wij horen van hen terug dat ze het fijn vinden dat ze via Tolkcontact voortaan in hun eigen taal contact op kunnen nemen. Het zelf kunnen bellen biedt hen privacy tijdens persoonlijke gesprekken en zelfstandigheid. Dat is heel belangrijk en waardevol.”