Echografie met injecteren van medicatie

Inleiding

U bent door uw behandelend arts verwezen naar de afdeling medische beeldvorming/radiologie van het Bravis ziekenhuis voor een injectie met medicatie. Bij de injectie zal een verdovend en ontstekingsremmend middel (combinatie van Lidocaïne en Kenacort) worden ingespoten op de plaats van de klachten. De plaats wordt in beeld gebracht met behulp van een echoapparaat. Het gebeurt soms dat er op meerdere plaatsen een injectie wordt gegeven.

Voorbereiding op de behandeling

  • Bij het gebruik van bloedverdunners is het mogelijk nodig om uw stollingswaarden te controleren. Van uw arts of bij het maken van de afspraak, hoort u of dit nodig is. 

  • Familie of andere begeleiders blijven in de wachtkamer wachten.

Belangrijk

Soms is het voor de behandeling nodig dat u uw sieraden af doet. Laat waardevolle spullen daarom liever thuis zodat u ze niet kwijtraakt.

Verloop van de behandeling

De laborant medische beeldvorming of doktersassistente zal u uitleg geven.

  • De laborant of doktersassistente vraagt u om een deel van uw kleding uit te trekken. 

  • U ligt of zit op een onderzoekstafel. 
  • Gel wordt op de huid aangebracht.
  • De radioloog zoekt met het echoapparaat de plaats van de klachten op. 
  • De radioloog geeft één of meerdere injecties met medicatie. 
  • Het kan soms gevoelig zijn omdat er op de plaats van de klachten wordt geïnjecteerd. 
  • Het onderzoek/de behandeling duurt ongeveer 15 minuten. 

Na de behandeling

Na afloop kan er een blauwe plek ontstaan. Om de kans hierop te verminderen, wordt het wondje een tijdje afgedrukt. Daarna krijgt u een pleister op het wondje.

 

Vanwege mogelijke pijnklachten na de behandeling en aansprakelijkheid bij ongelukken, wordt het zelf besturen van een auto, fiets of ander voertuig afgeraden. Een voertuig besturen is op eigen verantwoordelijkheid.

De uitslag

Van de resultaten van de behandeling maakt de radioloog een verslag. Dit verslag gaat binnen enkele werkdagen naar de arts die u heeft verwezen.

Heeft u nog geen afspraak voor de uitslag? Neem dan contact op met de secretaresse van uw behandelend arts. Het algemeen telefoonnummer van het ziekenhuis is 088 - 70 68 000. De telefooncentrale van het ziekenhuis verbindt u dan door met het betreffende secretariaat.

Vragen

Heeft u een uitnodiging voor BeterDichtbij en heeft uw vraag geen spoed? Dan kunt u uw vraag via de BeterDichtbij app stellen. Wij zullen uiterlijk binnen één werkdag op uw bericht reageren.

 

Heeft uw vraag spoed of heeft u nog geen uitnodiging ontvangen voor BeterDichtbij? Neem dan contact op het de afdeling medische beeldvorming via telefoonnummer 088 – 70 68 550.

Kijk op de website Radiologie- Bravis | Bravis voor de actuele openingstijden van de afdeling.

Uw afspraak

U heeft een afspraak op de afdeling medische beeldvorming/radiologie op de volgende locatie:

O Bravis ziekenhuis locatie Bergen op Zoom, Boerhaaveplein 1

    Medische beeldvorming/radiologie, route 44 begane grond

 

O Bravis ziekenhuis locatie Roosendaal, Boerhaavelaan 25

    Medische beeldvorming/radiologie, route 70 begane grond

 

Op ___________dag, ___-___- 20___ om ______uur.

 

Voor deze behandeling is het nodig om van tevoren een afspraak te maken.

Melden

Meldt u zich voor de behandeling aan de balie van de afdeling medische beeldvorming/radiologie.

Verhinderd?

Geef dit dan zo snel mogelijk door aan het secretariaat van de afdeling medische beeldvorming via onderstaand telefoonnummer.

Locaties afdeling medische beeldvorming/radiologie, echografie

Bravis ziekenhuis, locatie Bergen op Zoom

Afdeling medische beeldvorming/radiologie, route 44 op de begane grond

Boerhaaveplein 1

4624 VT Bergen op Zoom

Openingstijden echografie: 8.15-16.45 uur

 

Bravis ziekenhuis, locatie Roosendaal

Afdeling medische beeldvorming/radiologie, route 70 op de begane grond

Boerhaavelaan 25

4708 AE Roosendaal

Openingstijden echografie: 8.15-16.45 uur

 

Telefoonnummer: 088 - 70 68 550

Suggesties en klachten

De organisatie van het ziekenhuis kan altijd beter. Uw suggesties zijn dan ook van harte welkom op het Patiënten Service Bureau. Ook kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over de manier waarop u in ons ziekenhuis behandeld bent. Bespreek dit in de eerste plaats met degene die u daar verantwoordelijk voor acht, bijvoorbeeld de medisch specialist, het hoofd van de afdeling of de laborant. Lost dit gesprek niets op, dan kunt u contact opnemen met het Patiënten Service Bureau. Het ziekenhuis beschikt namelijk over meerdere procedures voor de correcte afhandeling van klachten. Het Patiënten Service Bureau kan u daarbij helpen.

 

7/24

Heeft u vragen?

Heeft u nog vragen? Stel ze gerust via de app BeterDichtbij.
Ontbreekt er informatie in deze folder?